Reminiscenční centrum

Projekty

Vzpomínejme, když pečujeme 2018-2019

Výcvik v tvořivé reminiscenční práci se skupinou rodin, které pečují o člověka s demencí. 4. cyklus. Cíl výcviku Připravit po teoretické i praktické stránce odborníky, kteří dokáží tvořivým způsobem a na profesionální úrovni využívat reminiscenci (vzpomínky) při práci se skupinou seniorů trpících demencí a pečujících členů jejich rodin. Projekt pro rodiny Kreativní práce se vzpomínkami …

Vzpomínejme, když pečujeme 2018-2019 Pokračovat ve čtení »

Oživené vzpomínky napříč generacemi (Erasmus+)

V červenci 2018 se zúčastnilo 14 členů a spolupracovníků Reminiscenčního centra týdenního kurzu „Making theatre from memories“, který pořádala Evropská reminiscenční síť pod vedením Pam Schweitzer. Kromě nezbytné teorie si účastníci sami vyzkoušeli vytvořit scénář na základě vzpomínek, seznámili se s využitím reminiscenčního divadla u různých cílových skupin, pracovali s reminiscenčními bednami, které následně „oživovali“ …

Oživené vzpomínky napříč generacemi (Erasmus+) Pokračovat ve čtení »

Vzpomínejme, když pečujeme 2012 – 2014

Účastníci projektu: Hana Janečková – koordinátorka projektu, Hana Čížková, Renáta Novotná – lektorky, Petr Veleta, Božena Kolská – umělečtí asistenti, 9 rodin – pečujících a jejich blízkých žijících s demencí, 17 reminiscenčních asistentů ve výcviku. Projekt se uskutečnil ve spolupráci s Evropskou reminiscenční sítí a byl podpořen Evropskou unií v rámci programu celoživotního vzdělávání Grundtvig. Proběhly dva cykly …

Vzpomínejme, když pečujeme 2012 – 2014 Pokračovat ve čtení »

Vzpomínejme, když pečujeme 2016 – 2017

Výcvik v tvořivé reminiscenční práci se skupinou rodin, které pečují o člověka s demencí. 3. cyklus. Cíl výcviku Připravit po teoretické i praktické stránce odborníky, kteří dokáží tvořivým způsobem a na profesionální úrovni využívat reminiscenci (vzpomínky) při práci se skupinou seniorů trpících demencí a pečujících členů jejich rodin. Více zde. Projekt pro rodiny Kreativní práce …

Vzpomínejme, když pečujeme 2016 – 2017 Pokračovat ve čtení »